Envida Koepelhof certificaat voor medewerkers Gastenservice en vrijwilligers

Envida Koepelhof certificaat voor medewerkers Gastenservice en vrijwilligers

Ook de tweede groep medewerkers Gastenservice en vrijwilligers van locatie Koepelhof heeft op 11-2-2020 een certificaat ontvangen. Het betrof de bijscholing ‘Omgaan met Verbaal Grensoverschrijdend Gedrag’.
pp
Dit was een vervolg op de bijscholing ‘Omgaan met Moeilijk Gedrag van Bewoners met Dementie’. Als je moeilijk of grensoverschrijdend gedrag tegen komt op de werkvloer, maakt het een verschil of het van een bewoner met dementie komt, of van iemand die nog weet wat hij/zij doet of zegt. Van beiden hoef je het niet te accepteren, maar je reactie verschilt wel, bijvoorbeeld als het een familielid, bezoeker of collega betreft.
pp
We hebben in deze workshop ook gepraat over waarom je emotioneel kunt worden of juist dichtklapt. Wat je wél kunt zeggen en doen, en wat je beter kunt nalaten. Waar grenzen liggen: van de Arbo-wet, van jezelf, van collega’s, van bewoners. Het belang van allemaal op dezelfde manier reageren zodat je niet wordt uitgespeeld. Hoe, wanneer, waarom en waar melding te maken van grensoverschrijdend gedrag.
pp]
Ook vrijwilligers op afdelingen en medewerkers Gastenservice in het restaurant maken regelmatig grensoverschrijdend gedrag mee. De gestelde vragen en ingebrachte praktijkvoorbeelden vormden prima oefenmateriaal. Dat deze bijscholing zinvol was, bleek uit het gemiddelde waarderingscijfer van 2 keer een 8.7.
pp

Top dat Envida ook deze medewerkers middels bijscholing en certificaat wil ondersteunen in hun belangrijke werk!